سلامت نیوز : وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اولویت قرار گرفتن سلامت در دولت یازدهم را مورد تاكید قرار دا د و گفت: گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت، توانایی های بالقوه برای اداره نظام سلامت داراست.

دكتر رضا ملك زاده در گفتگو با مهر افزود: شرط موفقیت هر فردی كه بخواهد وزیر بهداشت شود حمایت دولت و مجلس از او برای عبور ار چالشهای زیاد در این حوزه است، چون دكتر هاشمی نیز مورد احترام جامعه پزشكی بوده و توانایی های لازم برای عبور از این چالشها را دارد.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی از جمله افراد مورد احترام جامعه پزشكی است و بر كار گروهی به خوبی واقف است و در مدت دبیری شورای آموزشی پزشكی، تخصصی و ریاست دانشكده پزشكی دانشگاه علوم این امر را ثابت كرده است.

ملك زاده بیان داشت: حوزه نظام سلامت در زمینه نیروی انسانی، زیرساختها، نظام غنی شبكه، بیماستان و دانشگاهها از توامندی ها و استعدادهای زیادی برخوردار است ولی به دلیل اولویت نبودن بحث سلامت در دولتها و برنامه ریزیهای كلان همواره در ارائه خدمات و سیستم ارجاع مشكلاتی داشته است.

وی داشتن اختیارات كافی توسط وزیر بهداشت آینده و وجود مقررات لازم را مورد اشاره قرار داد و تاكید كرد: رفع ایت مشكلات جز با حمایتهای اعتباری و معنوی دولت و مجلس برای هیچ كس میسر نیست.

ملك زاده گفت: بحث مهم دیگر در این حوزه تعامل با بخشهای ذیربط است كه نیاز به هماهنگیهای بین بخشی برای پیشبرد امور دارد.

وی با اعلام اینكه دكتر هاشمی می تواند این هماهنگی ها را ایجاد كند، بیان كرد: وزارت بهداشت، در مجموع كار سترگ و سنگینی است كه امیدوارم مجلس شورای اسلامی با رای اعتماد بالا به دكتر هاشمی دولت یازدهم را در انجام این كار بزرگ یاری كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha